آنتونی رابینز و زندگی‌نامه الهام‌بخش او

آنتونی رابینز و زندگی‌نامه الهام‌بخش او

تونی رابینز یا همان آنتونی رابینز با نام اصلی و کامل آنتونی ج. ماهاووریک رابینز، متولد ۲۹ فوریه ۱۹۶۰ در گلندورا واقع در ایالت کالیفرنیا، ایالات‌متحده است. وی نویسنده، سخنران انگیزشی آمریکایی و مربی زندگی و موفقیت است. او با تبلیغ یک انجیل در رابطه با بهبود فردی، یک امپراتوری تجاری چندوجهی ایجاد کرد.

آنتونی رابینز همچنین به دلیل سمینارهای مبتکرانه «قدرت درون را آزاد کنید» و «دانشگاه تسلط و اربابی» شناخته می‌شود.

تونی رابینز در مورد موضوعاتی مانند سلامتی و انرژی، شکستن ترس‌های معمول، جمع‌آوری ثروت بیشتر، استفاده بهینه از منابع موجود، حفظ و تقویت روابط شخصی و ارتباطات اجتماعی می‌نویسد و صحبت می‌کند.

کودکی آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در یک خانواده طبقه کارگر متولد شد. در کودکی نام خانوادگی ناپدری را پذیرفت. او در آزوزا بزرگ شد و به دبیرستان «گلندورا» رفت.

آنتونی رابینز کودکی سختی داشته است و با فقر و بیچارگی بزرگ شده است. ناپدری او که به‌عنوان یک فروشنده کار می‌کرد، با مسئله مراقبت از خانواده به‌سختی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. او اغلب حتی توانایی برگزاری جشن شکرگزاری یا کریسمس را هم نداشت.

هنگامی‌که تونی رابینز نوجوان بود، مادرش می‌خواست که او راننده کامیون شود. او از این طریق می‌توانست دو برابر پدرش پول درآورد. به‌هرحال درنهایت او تصمیم گرفت به‌جای تعقیب پول، علاقه خود را دنبال کند.

تونی رابینز تصمیم گرفت که وقتی بزرگ شود به افراد نیازمند کمک کند. این تصمیمی عاقلانه بود و اکنون گفته می‌شود که ارزش ثروت او در حدود نیم میلیارد دلار است.

مسیر جدید زندگی تونی رابینز

وقتی از ۱۷ سالگی، آنتونی رابینز زیر نظر جیم ران کار کرد که به او آموخت که خوشبختی و موفقیت بر اساس ادراک و سخت‌کوشی کار می‌کند، از صحبت کردن باانگیزه الهام گرفت.

آنتونی رابینز از طریق سمینارهای بسیار تبلیغاتی «فایر واک/قدم زدن در آتش» و حضور در مجلاتی مانند «تایم/زمان»، «نیوز ویک/هفته خبر»، «فورچون/خوشبختی»، «فوربس»، «لایف/زندگی»، «جی کیو»، «ونیتی فیر/نمایشگاه غرور»، «بیزنس ویک/هفته تجارت» و غیره، به مقام شهرت رسید.

تونی رابینز همچنین به همراه اُپرا وینفری در شبکه OWN میزبان کلاس زندگی اُپرا «Oprah’s Lifeclass» بود. وی یک کارآفرین موفق است. رابینز به‌عنوان رئیس صنایع خصوصی مانند مهمان‌نوازی، آموزش، تولید رسانه، خدمات بازرگانی و مواد مغذی فعالیت می‌کند.

تونی رابینز بنیان‌گذار مرکز مداخلات استراتژیک “رابینز-مدانز” است که برای جامعه درمانی مواد، محتوا و برنامه‌های آموزشی تولید می‌کند.

سمینارهای آنتونی رابینز

رابینز در دوران جوانی متوجه شد که استعداد سخنرانی در جمع را دارد. تونی رابینز شروع به خواندن آثار نویسندگان الهام‌بخشی مانند رالف والدو امرسون و دیل کارنگی کرد. تونی رابینز به دانشگاه نرفت اما در عوض به کاری اشتغال یافت که سمینارهایی را برای کارآفرین و سخنران انگیزشی، جیم ران سازمان‌دهی می‌کرد.

جیم ران برای او توضیح داد که خوشبختی و موفقیت به آنچه انسان با منابع موجود در زندگی‌اش انجام می‌دهد بستگی دارد. آنتونی رابینز از جیم ران الهام گرفت و مربی‌گری زندگی را آغاز کرد.

تونی رابینز همچنین با جان گریندر، زبان‌شناس و توسعه‌دهنده برنامه مدلینگ، روشی را آموزش دید که یک کارآموز با کپی‌برداری دقیق از رفتار آگاهانه و ناخودآگاه یک فرد موفق، به موفقیت دست یابد.

در اوایل دهه ۱۹۸۰ آنتونی رابینز شروع به برگزاری سمینارهای خودش کرد که به‌عنوان جلسات احیای سکولار توصیف شد. رژیم گریندر، به نام برنامه‌نویسی عصبی-زبانی، راه رفتن در آتش را سازنده اعتمادبه‌نفس عنوان کرد.

تونی رابینز پس از آموزش دیدن از بنیان‌گذار برنامه‌نویسی عصبی-زبانی (NLP) شروع به آموزش دادن NLP و هیپنوتیزم اریکسونی کرد.

در سال ۱۹۸۳، او قدم زدن در آتش را از تولی بورکان، پدر جنبش جهانی قدم زدن در آتش فراگرفت و شروع به ادغام آن در سمینارهای خود کرد. او با یک شیرین‌کاری مشهور اُپرا وینفری را در طی یک قدم زدن در آتش راهنمایی کرد.

هنگامی‌که تونی رابینز شروع به فروش برنامه‌های خود در انواع کتاب‌ها و اطلاعات تلویزیونی کرد، محبوبیتش افزایش یافت. او به‌عنوان «مربی اوج عملکرد» شناخته شد و شهرت زیادی کسب کرد.

فعالیت‌های متنوع رابینز

آنتونی رابینز با نوشتن کتاب و بعداً با تولید کتاب‌های صوتی، اطلاعات تلویزیونی، دی‌وی‌دی و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، افراد دیگری را جذب کرد. او در سال ۲۰۱۰ میزبان یک نمایش تلویزیونی کوتاه‌مدت با نام “دست‌یابی به موفقیت با تونی رابینز” بود.

آنتونی رابینز به‌عنوان یک سخنران انگیزشی در سال‌های بعد برای تمرکز فزاینده بر موفقیت مالی و ارائه خدمات ویژه به کارآفرینان، صاحبان مشاغل و افراد ثروتمند کارش را ادامه داد. مهم‌ترین رویداد عمومی وی یک گردهمایی سالانه شش‌روزه بود که هزاران شرکت‌کننده در آن شرکت داشتند و هرکدام هزاران دلار برای یک صندلی پرداخت کردند.

مهم‌ترین کتاب‌های رابینز

اولین کتاب مهم تونی رابینز “قدرت نامحدود” در سال ۱۹۸۷ منتشر شد. این کتاب به موضوعاتی مانند سلامتی و انرژی، غلبه بر ترس، ارتباطات ترغیب‌کننده و تقویت روابط شخصی می‌پردازد. اگرچه این کتاب در آمریکا پرفروش بود، اما در مورد اصالت آن اختلاف‌نظر وجود داشت.

کتاب بزرگ بعدی آنتونی رابینز «بیدار کردن غول درون» در سال ۱۹۹۱ منتشر شد. وی درحالی‌که سعی داشت تکنیک‌های رشد شخصی را به خوانندگانش ارائه دهد، از تکنیک خودش با عنوان «تهویه عصبی مطبوع» استفاده کرد.

پس‌ازآن، کتاب «مراحل غول‌پیکر» در سال ۱۹۹۴ و «یادداشت‌هایی از یک دوست» در سال ۱۹۹۵ منتشر شدند.

برخی دیگر از کتاب‌های تونی رابینز شامل موارد زیر است:

  • پول-استاد بازی: ۷ قدم ساده برای آزادی مالی (۲۰۱۴)
  • لرزش ناپذیر: کتاب بازی آزادی مالی شما (۲۰۱۷)
  • مسیر: به سفرتان به سمت آزادی مالی سرعت ببخشید (۲۰۲۰)

دو مورد آخر، هر دو با پیتر مالوک نوشته‌شده‌اند. فیلم مستند «تونی رابینز: من معلم مذهبی شما نیستم.» به کارگردانی جو برلینگر در سال ۲۰۱۶ اکران شد.

آنتونی رابینز با شخصیت‌های مشهوری مانند نلسون ماندلا، میخائیل گورباچف، بیل کلینتون، مارگارت تاچر، فرانسوا میتران و پرنسس دایانا تعامل داشته است. او این تجربه‌ها را در کتاب «بیدار کردن غول درون» یادداشت کرده است.

همسر و فرزندان تونی رابینز

آنتونی رابینز در سال ۱۹۸۲ با بکی جنکینز ازدواج کرد. بکی از ازدواج‌های قبلی خود سه فرزند داشت. رابینز آن‌ها را به فرزندی پذیرفت. رابینز و بکی پس از نه سال ازدواج از هم جدا شدند.

در سال ۱۹۹۴ تشخیص داده شد که رابینز تومور مغزی دارد ولی بلافاصله بعدازآن این مشکل برطرف شد.

در سال ۲۰۰۱، تونی رابینز با سیج همفری ازدواج کرد. وی دارای پسری به نام ژایرک رابینز نیز هست.

برخی از جملات انگیزشی آنتونی رابینز

  • مشکلات خود را شناسایی کنید، اما قدرت و انرژی خود را به راه‌حل‌ها بدهید.
  • گذشته شما با آینده شما برابری نمی‌کند.
  • کاری که در خلوت خود برای آن تلاش و تمرین می‌کنید، همان کاری است که در انظار عمومی برایش به شما پاداش می‌دهند.
  • هر مشکلی به‌عنوان یک هدیه است، بدون مشکل رشد نخواهیم کرد.
  • در زندگی، شما یا به الهام و یا به ناامیدی احتیاج دارید.
  • اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید، مجبورید انجامش دهید. اگر هم مجبورید کاری را انجام دهید، پس می‌توانید از پس آن برآیید.
  • موفقیت انجام آن کاری است که می‌خواهید انجام دهید. در هر زمان که بخواهید. در هر مکان که بخواهید. با هرکسی که بخواهید و هراندازه که بخواهید.
  • ما می‌توانیم زندگی خود را تغییر دهیم. ما می‌توانیم دقیقاً آن‌کس که آرزو داریم باشیم و یا آنچه را که آرزو داریم انجام دهیم و یا داشته باشیم.
  • وقتی شکرگزار و سپاس‌گزار باشید، ترس ناپدید می‌شود و فراوانی و نعمت خودش را نشان می‌دهد.
  • قرار گرفتن آماده‌سازی و فرصت در کنار هم، فرزندی را ایجاد می‌کند که ما آن را بخت و اقبال می‌نامیم.
  • اگر کاری را که همیشه انجام داده‌اید انجام دهید، همان نتیجه‌ای را که همیشه به دست آورده‌اید، به دست خواهید آورد.
  • کیفیت زندگی شما به کیفیت روابط شما بستگی دارد.
  • در لحظات تصمیم‌گیری شماست که سرنوشت شما شکل می‌گیرد.
  • یک تصمیم واقعی با این واقعیت ارزیابی می‌شود که شما اقدام جدیدی انجام دهید. اگر اقدامی انجام نشود، شما واقعاً تصمیمی نگرفته‌اید.

 

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام 👋
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟