بهره‌وری بیشتر در محل کار و روش‌های افزایش آن

بهره‌وری بیشتر در محل کار و روش‌های افزایش آن

شرایط موجود در محل کار و نوع و زمان کار کردن افراد شاغل، در میزان بهره‌وری آنها تأثیر دارد. اگر شرایط در محل کار به‌گونه‌ای باشد که برای کارکنان تنش و استرس ایجاد کند، مطمئناً میزان بهره‌وری و کارایی آنها کم می‌شود. بدین ترتیب چنین کاری بازده مطلوبی نخواهد داشت.

همین مسئله در کاهش علاقه و انگیزه افراد شاغل برای ادامه کار، مؤثر است. بنابراین در این مقاله با بررسی کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.»، قصد داریم برخی از روش‌های بهبود شرایط محل کار و افزایش بهره‌وری کارکنان را یاد بگیریم.

موضوع کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.»

کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.» مشخص می‌کند که چرا بسیاری از محل کارها بی‌دلیل استرس‌زا هستند. اینکه چگونه محل کار باعث نارضایتی کارمندان و سودآوری کمتر مشاغل و بهره‌وری کمتر کارکنان می‌شود.

همچنین این کتاب راهنمایی می‌کند که همه ما باید برای رفع این مشکلِ در حال رشد چه‌کاری انجام دهیم.

این کتاب مناسب چه اشخاصی است؟

  • مدیر اجرایی ۵۷ ساله‌ای که همیشه به کارمندانش می‌گوید وقتی حتی کمی تقلب می‌کنند دوباره به کارشان برگردند.
  • جوان ۲۸ ساله‌ای که از کار خود خسته شده است.
  • هر شخص دیگری که می‌خواهد در محل کار خود شادتر باشد و بهره‌وری بیشتری داشته باشد.

نویسنده کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.»

بروس دیزلی، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۰، معاون رئیس‌جمهور شرکت توییتر در اروپا، خاورمیانه و آفریقا بوده است.

کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.» اولین کتاب این نویسنده است. وی پادکستی با همین عنوان نیز راه‌اندازی کرد.

چرخه تکراری و یکنواخت برنامه‌های زندگی، کاهنده میزان بهره‌وری است.

دیزلی می‌گوید: در آخرین کارم، بعضی از روزها ساعت ۶ عصر به خانه می‌رسیدم. با خود فکر می‌کردم فقط چهار ساعت در روز مانده است؟!

ناامیدکننده بود که احساس کنم روی چرخه تکراری رفتن به محل کارم، آمدن به خانه و گذراندن وقتی کم و ناچیز با خانواده‌ام و تکرار این روند هستم.

شما ممکن است آنجا نشسته باشید و فکر کنید که وای، او چهار ساعت بعد از کار برای خود وقت آزاد دارد. من به‌سختی می‌توانم یک ساعت برای خودم پیدا کنم.

درهرصورت، می‌دانید که بیش‌ازحد کار می‌کنید و استرس دارید. حتی به‌احتمال‌زیاد، از شغل ناتمام خود نیز متنفر هستید. سرگرم‌کننده نیست که در این چرخه تکراری بی‌پایان گرفتار شوید.

نکات مهم کتاب «بخور، بخواب، کار کن، دوباره تکرار کن.»

  • ناراضی بودن از شغل باعث کاهش بهره‌وری می‌شود و بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد.
  • با محدود کردن اعلان‌های موبایل، اختصاص زمان استراحت برای ناهار و رفتن به پیاده‌روی‌های مکرر، انرژی بیشتری به محل کار خود وارد کنید.
  • باحالت راهب، عمیق‌تر از حالت هواپیمای موبایلتان شوید تا بهره‌وری خود را افزایش دهید.

آمار نارضایتی‌ها از شغل

اگر از شغل خود متنفر باشید، تنها نیستید. نتایج بی‌شماری از نظرسنجی، تصویر تلخی را که مردم از رفتن به محل کارشان متنفرند ترسیم می‌کند. تعدادشان بسیار زیاد است.

در حدود ۸۳ درصد از آمریکایی‌های شاغل می‌گویند که کار باعث استرس آنها می‌شود. بیش از ۵۰ درصد از کارمندان انگلیس می‌گویند احساس سوزانده شدن دارند.

بدتر از آن اینکه بسیاری از کارگران در سراسر جهان کار خود را فقط پس از بیمار بودن، به‌عنوان دومین بدترین فعالیتی که می‌توانند انجام دهند، عنوان می‌کنند.

وقتی همه تأثیرات منفی این آمارها را در نظر بگیریم، این وضعیت غم‌انگیز بهتر نخواهد شد. استرس در محل کار به‌غیراز نامطلوب بودن، بدن و ذهن شما را از بین می‌برد.

سلامتی و بهره‌وری شما، هنگامی‌که از کار ناراضی هستید، تحت تأثیر قرار می‌گیرد و تضعیف می‌شود.

یک مطالعه بررسی کرد که روزهای کاری منظم ۱۵ ساعته که برای بانکداران جدید سرمایه‌گذاری معمول است، بر سلامتی آنها تأثیر می‌گذارد.

مشخص شد که آنها بی‌خوابی، تغییر وزن، ریزش مو و حملات وحشت را تجربه کرده‌اند. فقط پس از چهار سال بودن در این موقعیت شغلی، میزان سرطان، مشکلات قلبی و دیابت در آنها بالاتر بود.

سلامت روان آنها نیز بدتر شد. افزایش میزان اضطراب، افسردگی و حتی اعتیاد نیز بین آنها شایع بود.

حتی اگر بتوانید همه این‌ها را بخوانید و آن‌قدر بی‌روح باشید که فقط به سود خود اهمیت دهید، بدانید که این نیز بر بهره‌وری کارکنان تأثیر منفی می‌گذارد.

مطالعات بی‌شماری مشخص می‌کند که چگونه استرس به کارایی و بهره‌وری آسیب می‌رساند. به‌عنوان‌مثال کمبود خواب باعث می‌شود که کارمندان شما اشتباهات بیشتری انجام دهند و خسارت‌های زیادی برای شما به همراه داشته باشند. پس مدیریت زمان و تنظیم زمان استراحت در بین کار بسیار اهمیت دارد.

برای افزایش بهره‌وری اعلان‌های موبایل خود را محدود کنید.

نویسنده کتاب می‌گوید: یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در زندگی اخیر انجام داده‌ام خاموش کردن اعلان‌های ایمیل از روی گوشی موبایلم بوده است. من همچنین صبح‌ها یک بازه زمانی مشخص را با تنظیمات برنامه «مزاحم نشویدِ خودکار» می‌گذرانم.

اگر می‌خواهید استرس در کار را کاهش دهید، باید شما هم چیزی مشابه آن را امتحان کنید. اگر بیشتر روز روی میز کار هستید، اعلان‌های ایمیل را کاملاً خاموش‌کنید.

بازگشت به کار پس از یک حواس‌پرتی، زمان زیادی طول می‌کشد. فقط بررسی ایمیل را هنگامی انجام دهید که لازم است و یا به شما کمک می‌کند.

یک زمان استراحت ناهار مناسب داشته باشید.

هرگز از خوردن ناهار صرف‌نظر نکنید. اگر می‌توانید، هر وقت ممکن است، با یک همکار غذا بخورید.

برخی از افراد افتخار می‌کنند که هرگز یک‌وقت برای ناهار اختصاص نداده‌اند. این افراد در مقایسه با افرادی که غذا می‌خورند بسیار بازده پایین‌تری خواهند داشت. همچنین این افراد در آخر هفته خسته می‌شوند و خواب آنها کیفیت پایین‌تری دارد.

غذا خوردن با دیگران برای تقویت سلامت روان شما مهم است. طبق تحقیقات صورت گرفته، صرف ناهار به‌تنهایی، تقریباً به‌اندازه داشتن یک بیماری روانی باعث ناراحتی و آسیب می‌شود.

برای پیاده‌روی‌های مکرر بیرون بروید.

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای افزایش لذت شما در محل کار، پیاده‌روی است. این کار وضعیت جسمی شما را بهبود می‌بخشد.

همچنین به ذهن شما کمک می‌کند تا تیز و هشیار بماند. باعث افزایش تمرکز و خلاقیت شما نیز می‌شود.

با جلسات “حالت راهب” بهره‌وری خود را افزایش دهید.

بیایید به روش‌های قوی‌تری برای تمرکز در محل کار بپردازیم. شما باید مطمئن شوید که ابتدا در مورد این موارد با کارفرمای خود صحبت می‌کنید.

حتی اگر مطمئن نیستید که آنها چگونه این کار را انجام می‌دهند، حداقل مکالمه را شروع کنید.

حالت راهب چیست؟

به آن به چشم چیزی مانند حالت هواپیما در موبایل خود بنگرید. شما باید آن را عمداً و با خواست خودتان پیاده‌سازی کنید.

برای همکاران خود زمان‌هایی را تعیین کنید که هیچ‌کس نمی‌تواند به هیچ شکل با شما تماس بگیرد.

بستن درها به روی همه حواس‌پرتی‌ها بسیار کمک‌کننده است. بهره‌وری شما افزایش می‌یابد. همچنین باعث می‌شود وقتی‌که زمان آن است که روز بعد آرام بگیرید و استراحت کنید، احساس بهتری داشته باشید.

اگر برای خودتان کار نمی‌کنید، سعی کنید در بازه زمانی حالت راهب از خانه کار کنید. حتی اگر به داشتن آنها در محل کار احتیاج دارید، می‌توانید در بعضی از زمان‌ها از هدفون استفاده کنید تا حواس‌پرتی را از بین ببرید.

هرازگاهی، قطع ارتباط کامل، می‌تواند در افزایش بهره‌وری مؤثر باشد.

ممکن است بخواهید قطع ارتباط کامل از همه‌چیز را برای یک روز کامل تجربه کنید. احتمالاً در بسیاری از روزهای هفته این کار را انجام نخواهید داد. حداقل برخی اوقات این کار را در آخر هفته‌ها انجام دهید.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که آخر هفته را تعطیل می‌کنند و ۴۸ ساعت در هفته کار می‌کنند، کارهای بیشتری نسبت به کسانی که یک روز هم مرخصی نمی‌گیرند و ۵۶ ساعت کار می‌کنند انجام می‌دهند. بنابراین از استراحت نترسید.

 

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام 👋
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟