کاربردهای ای اف تی(EFT)

کاربردهای ای اف تی

در مقاله ای اف تی چیست؟ به طور کلی اشاره کردیم که کلیات این علم نو پا چیست. و اکنون وقت آن است که کاربردهای ای اف تی را بشناسیم و  بدانیم در چه مواردی می توان از آن استفاده کرد؟ به طور کلی ما با سه دسته از مشکلات روبرو هستیم:

 

دسته اول: مشکلات جسمانی یا بیماری‌ها

که نیازی به توضیح ندارند و شامل انواع بیماری ها و مشکلات جسمی نظیر: سردرد و زخم معده و کمردرد و… می شود که بیشتر آنها با ای اف تی قابل درمان کامل و یا بهبودی در حد بسیار بالا هستند. حتما شما هم شنیده اید که پزشکان اصرار دارند حتی مشکلات جسمی هم ریشه در احساسات ناخوشایند دارند و فقط به عضله یا اندام خاص منتهی نمی شوند و حتی با اینکه همه آزمایشات نشان می دهد که مثلا بیمار زخم معده دارد توصیه پزشک در کنار تجویز دارو این است که کمتر حرص خورده و سعی کنید بیشتر آرامش داشته باشید. برای بیماری های زیادی پزشکان این عبارت را به کار می برند که: این بیماری بیشتر عصبیه!

توضیح: بیماری های روحی نظیر افسردگی و…. که ریشه آنها نیز احساسات منفی می باشد هم در دسته مشکلات جسمی هستند و هم در دسته مشکلات احساسی.

هشدار: در اینجا باز هم تاکید می کنم (چنان که ابداع کننده و مترجم آثار ابداع کننده هم تاکید کرده اند) اگر کسی پزشک نیست و یا مجوزی برای درمان ندارد هرگز نباید در این رابطه یعنی بهبود بیماری های جسمی، عمل کند. این توضیحات بیشتر جنبه آشنایی با روش ای اف تی هست و کسی را تشویق به استفاده در حیطه پزشکی نمی کند. بدیهی است حتی با وجود تسلط کافی بر ای اف تی هم این روش بعنوان طب مکمل شناخته شده و قرار نیست جایگزین درمان یا پزشکی مدرن شود. در ای اف تی همیشه عقلانیت ملاک است و اگر می خواهید آن را برای مشکلات جسمی به کار گیرید حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

 

 

دسته دوم: مسايل و مشکلات احساسی

مشکلات ذهنی یا احساسی: این دسته میتواند هم شامل مشکلات روحی و ذهنی باشد و هم مشکلاتی که بخاطر اتفاقات گذشته باعث ایجاد احساسات بد شده اند. مثل:

احساسات باقی مانده از اتفاقات ساده نظیر: اتفاقات مدرسه، رویدادهای کودکی و… یا اتفاقات ناگواری نظیر: دزدی، تجاوز، قتل و… شاید بد نباشد بدانید یکی از مهمترین کاربردهای ای اف تی خنثی‌سازی خاطرات بد می‌باشد. پایه مشکلات دیگر نیز همین خاطرات بد و ناگوار بوده و برای برطرف کردن مشکل باید روی این قسمت به دقت کار کنیم.

ترس ها یا فوبیا: کاربرد ای اف تی در رفع فوبیا فوق العاده و معجزه‌آساست. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگوییم که فوبیا (که از آن به عنوان ترس مرضی نیز یاد می‌شود) شامل ترس‌هایی می‌شود که شدیدتر از حالت معمولی هستند و گاهی زندگی فرد را دچار اختلال می‌کنند. بیشتر فوبیا جنبه روانی داشته و چند نمونه از آن را می‌توان نام برد: ترس از سخنرانی، ترس از حضور در جمع، ترس از ارتفاع، ترس از گربه و سایر حیوانات خانگی، ترس از ازدواج، ترس از موفقیت یا شکست و …..

 

 

دسته سوم: عملکردها یا کارایی‌ها

این دسته دارای بیماری خاصی نیستند و در ضمن مشکلات ذهنی ندارند اما از عملکرد خود در حوزه های مختلف رضایت کافی نداشته و در پی بهبود آن هستند. که آن ها را به دو دسته تقسیم می کنیم:

بخش اول: کسانی که می خواهند چیزی را در جهت مثبت بهبود بخشند: افزایش درآمد، افزایش بهره‌وری در طول روز، رشد در کسب و کار و ایجاد ارتباطات اجتماعی بهتر، بهبود عملکرد در ورزش یا مهارت خاص و …….

بخش دوم: کسانی که می خواهند فاکتور منفی را کاهش دهند: کاهش تنبلی، کمتر کردن خشم در مواجه با دیگران، کم کردن فراموشی، کاهش وزن، انواع اعتیاد و….

چیزی که در همه موارد بالا مشترک می باشد احساسات است. در همه این زمینه ها فرد می خواهد احساسی را تغییر دهد. در مواردی مانند بیماری های جسمی باید، احساسی را تغییر دهد تا بیماری نیز برطرف گردد. البته تمامی موارد بالا بیشتر برای آشنایی و دسته‌بندی کلی گفته شده و در عمل کاربردهای ای اف تی بسیار متنوع و بیشتر از موارد فوق است و در مقاله‌های بعدی مفصل‌تر به آن می‌پردازیم تا با کاربردهای ای اف تی بیشتر آشنا شوید و بتوانید آن را در جهت آرامش و خوشبختی خود به کار گیرید.

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

گفتگو در واتساپ
1
به کمک نیاز دارید؟
سلام 👋
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟